Announcements

Help Wizard

Step 1

NEXT STEP

FAQs

Please see below the most popular frequently asked questions.

Loading article...

Loading faqs...

VIEW ALL

Ongoing Issues

Please see below the current ongoing issues which are under investigation.

Loading issue...

Loading ongoing issues...

VIEW ALL

Studentenkorting met IDeal

Studentenkorting met IDeal

Beste,

Is het mogelijk om van Premium naar Studentenkorting te switchen en te blijven betalen met IDeal? Als ik wil overstappen, moet ik nu met creditcard betalen. 

Met vriendelijke groet,

Sander

Reply
57 Replies

Hey @Sander1029,

Unfortunately, you can only subscribe to the Student Discount using the available payment methods. If the payment method you’d like to use isn’t being offered to you on the payment page, then it’s most likely not available at the moment.

MaximSpotify Star
Help others find this answer and click "Accept as Solution".
If you appreciate my answer, maybe give me a Like.
Note: I'm not a Spotify employee.

Het is uitermate vreemd dat het wel mogelijk is om voor normaal premium (hetzelfde als student alleen zonder korting) het wel mogelijk is om met ideal te betalen, maar niet voor student abbonement. 

IDEAL, als betalingsmethode zou ideaal zijn voor studenten in Nederland, alvast bedankt voor het oplossen! 

State the obvious.

Het is hartstikke leuk dat Spotify aanbied om korting te rekenen, maar alsnog heeft bijna geen enkele student een creditcard. Normaal een premium afsluiten is €9,99 en mogelijk via ideal te betalen maar als er 50% korting wordt gegeven wordt het ineens moeilijker gemaakt, puur omdat ze die korting volgensmij niet eens willen geven maar wel net willen doen alsof ze net dezelfde prijzen aanbieden als Apple Music. Dit gaat niet om klantgericht werken maar de strijd aangaan met je concurrenten. Als Spotify voor deze korting geen iDeal aanbied zal ik snel genoeg vertrekken naar Apple Music. 

Beste Spotify,

Waarom is dit nog steeds niet geregeld? 

Ik begrijp niet zo goed waarom ik voor een studentabonnement enkel met een creditcard kan betalen... Graag opheldering!

Hey iedereen!

Het is op dit moment niet mogelijk om voor Spotify voor Studenten te betalen met iDeal. Ik zal alle feedback hierover doorgeven aan de juiste teams. Je kan ook je 'vote' geven aan dit idee, zo kan Spotify precies zien hoeveel vraag er naar is. Laat het weten als jullie nog vragen hebben.

Fijne avond! 🙂

Huib

HuboSpotify Star

Belachelijk dat ze dit niet fixen. Pure geld klopperij.

Hey @thijsisblij! Bedankt voor je post!

Ik begrijp je frustratie en ik blijf alle feedback hierover doorgeven. De teams zijn altijd bezig met het kijken naar nieuwe mogelijkheden. Laat het me weten als er nog iets anders is.

Fijne avond! 🙂

HuboSpotify Star

Ik zit ook nogsteeds te wachten op IDeal mogelijkheid. We leven in Nederland en hier is IDeal de meest gebruikte betalingsmogelijkheid. Als jullie als groot bedrijf ook Nederlandse studenten willen aanhechten lijkt het mij niks minder dan logisch dat jullie IDeal beschikbaar stellen. Als het bij de andere abonnementen kan, kan het dus ook bij de studenten korting.

Beste mensen,

Het feit dat de betalingsopties zo gelimiteerd zijn heeft wel degelijk een reden. Om bijvoorbeeld Ideal aan te bieden als betalingsmethode moet men, in dit geval Spotify, een licensie aanschaffen. Deze licenties zijn alles behalve goedkoop en moeten derhalve rendabel zijn. Dit vereist, zoals moderator Huib ook al aangaf, eerst wat statistisch onderzoek. 
Hoop dat dit bericht voor wat verduidelijking zorgt.

Met vriendelijke groet van een teleurgestelde maar begripvolle student!

He, jammer weer. Maar wel de reden waarom ik geniet van Apple music 🙂

Wel gek dat je dan spotify premium zonder studentenkorting met ideal kan betalen terwijl de meeste studenten geen credit card hebben. Ook gek dat er nog steeds geen reden van spotify zelf is aangegeven van waarom dit niet mogelijk is.

Die licentie is er, want ik betaal momenteel via iDEAL mijn Spotify abonnement. Dat argument gaat dus niet op. 

Ik zit met hetzelfde probleem...

Ik ben nu een HBO student en heb geen creditcard, maar heb wel recht op de korting voor Premium!

Ik vind dit een slechte zaak en dit is ook totaal niet klantvriendelijk voor de studenten, dit is een schijn aanbieding!

Kennelijk is dit probleem nog steeds niet opgelost.. Ik zeg daarom mijn abonnement op en ga elders mijn muziek streamen. Jammer, want heb verder niets op jullie aan te merken. Voel me alleen een beetje belazerd door deze schijnaanbieding.. 

Wat een vreemde situatie ! maar betaal op moment ook met Ideal dus dat hoort niet het probleem te zijn.  

Dit duurt echt veel te lang al. Er wordt niks aan gedaan. 

Duurt inderdaad wel lang voordat er een oplossing is om via ideal gebruik te maken van de 50% studentenkortingen, terwijl je wel de normale spotify premium kan betalen via IDeal.. graag opheldering hierover ?? 

Jammer dat er nog steeds niks mee is gedaan 😞

Suggested posts